恭喜我們Posty - Rockstar,獲頒Billboard 最佳饒舌歌曲!!!

 

 

 

 

Never know when someone comes and tries to take my life

永遠不知道那些人,是否心懷不軌
I've been sleepin' with the .45 like every night
必須抱著我的.45手槍睡覺

In the whip I pray to God I don't see flashin' lights
上車前禱告著:神啊,別讓我再看見他們

God damn, they right behind me
(該死)靠夭,閃光燈全開的狗仔還是窮追不捨

And I wake up everyday

I wake up every day with this anxiety
每天陪伴我起床的是「焦慮、擔心、恐懼」

And they know where I stay
因為他們來了

Got "Malone" on my plates
他們知道我住哪

And they followin' me
全部都聚集到我家門口

Two hundred bands under the floor of the kitchen
錢必須藏在一些奇特的地方

A little more up in the walls and the ceilin'
像是廚房地板、暗牆或天花板裡

Even family and friends started switchin'
朋友家人都變了樣

Ever since I got that check, seen 'em itchin'
各個都是見錢眼開的假關心


 

[Pre-Chorus]
 

Eyes open, I see you, I'm watchin' you, yeah
像聞到血的鯊魚

More people wanna be you, don't trust no one
他們也想過過「搖滾巨星」的生活,可惜都別有用心


 

[Chorus]
 

Tell me why I can get no relief (I can't get no sleep)

為何我絲毫無法放鬆

Wonderin' when they'll come for me
猜疑著,哪天真有人上門要搞我

A paranoid man makes paranoid plans
偏執的人總是疑神疑鬼

I do what I can, but it's out of my hands
築牆築護城河,想著哪天政府真的成立「殺戮日」

Strugglin' just to find my peace
和平安逸都去哪了?


 

[Verse 2]
 

Sometimes feel like I got no friends
有時我認為身邊沒有真正的知心朋友

Can't trust a soul, like I'm Snowden
這世界沒有絕對的信任及安全,搞不好枕頭裡就有錄音器

Right by the bed, keep it loaded
手槍衝鋒散彈,最好都準備齊

Lord have mercy if they broke in
如果真有人衝進來,上帝請憐憫,因他們將被我射成蜂窩

I don't ever sleep, yeah, I'm wide awake
全年無休,想試試的都來

If you try to pull up to my place
火力全開等著你

Beam is gonna hit you a mile away
探照燈會找到你的

I promise, one of us gonna die today
相信我,今晚不是你死就是我亡

Helicopters in the sky
舉頭三尺有神明

No, he can't escape the eyes
敢做壞事就有膽承擔

Politicians and the lies
那些政客,那些謊言,
非甚麼家園?

Tell me, what's the point in pickin' sides?
醒醒吧,政黨惡鬥、意識形態真的那麼重要?

 

 

[Chorus]
 

Tell me why I can get no relief (I can't get no sleep)
為何我絲毫不能安下心來

Wonderin' when they'll come for me
思索著,他們是為了錢才跟我當朋友

A paranoid man makes paranoid plans
焦慮、多疑、恐懼

I do what I can, but it's out of my hands
想盡辦法保護自己,因為情況變得越來越糟

Strugglin' just to find my peace
無法再找回安逸及舒適


 

[Verse 3]
 

Ayy, mind is runnin' all day
整天想東想西

Cost me more than money and I'm payin' the price, yeah
心思已經不存在快樂

I ain't goin' nowhere
哪裡也不想去

Killin' myself so I can make me a life, yeah
乾脆直接一槍一勞永逸

Minute after minute, never had a limit
這樣的想法永無止盡

Woke up every mornin', knew that I just had to get it
睡眼惺忪,我知道我必須接受這一切

Windows always tinted, you ain't lookin' in it
窗戶最黑那種,你一個都別想偷窺進來

Either way, I know they'll come for me again
我知道,總有一天這裡將會烽火四起


 

[Chorus]

 
arrow
arrow

    TooBrOokay 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()